top of page
Kontakt

JEG vinner diskusjonen. VI vinner markedet.

  • asle40
  • 13. apr.
  • 1 min lesing

Er det VI eller JEG som blir vektlagt når lederne deltar i ledermøtet?


Gjennom møter med mange ledere og selskaper, både gjennom oppdrag og egne erfaringer, mener jeg ofte at ledergrupper mangler et felles og bevisstgjort HVORFOR; Hvorfor eksisterer VI? 


Vinne diskusjonen eller prioritere behov?

I mange tilfeller deltar man i et ledermøte med hensikt å kjempe for egne interesser. Det dreier seg om å vinne diskusjonene og få mest mulig taletid. I stedet bør man fokusere på den felles oppgaven og prioritere organisasjonens behov. Dette innebærer også evnen til å samarbeide, lytte til hverandre, respektere hverandres synspunkter og dra nytte av hverandres styrker.


Det er svært viktig for organisasjonen at ledergruppen fungerer bra:


✅ For kulturen 

✅ For tilliten

✅ For retningen

✅ For innovasjon og forbedringer

✅ For krisehåndtering


En ledergruppe med god lagånd som definerer sitt formål, som har gode prosesser og som setter søkelyset på å skape merverdi for organisasjonen er langt mer effektiv enn "en gruppe av ledere".


Jeg er sikker på at et stort potensial kan frigjøres hos mange.


Seks kolleger på et lyst kontor møtes rundt et bord med bærbare datamaskiner, smilende og snakkende nær en murvegg og persienner.


 
 
bottom of page